Woensdag 1 mei

1 mei 2013 - Beijing, China

Vandaag een dag waarin het niet ging zoals gedacht. Ken je dat, je verheugt je heel lang op iets en als het moment daar is blijkt het heel anders en veel minder leuk, helaas! Zo was ons bezoek aan de beroemde zijdemarkt. Eerst zijn we nog naar het Ritanpark geweest en liepen we langs het Skitech, het hotel waar we vorige keer logeerden en toen ging ik vol verwachting de zijdemarkt binnen, met de bedoeling zoveel mogelijk prularia en snuisterijen voor, hoe Hollands, zo weinig mogelijk geld. Hier moet je afdingen en onderhandelen en ik had er helemaal zin in. Nou de marktkramen van toen zijn allemaal glazen winkeltjes geworden dus je moet eerst naar binnen lopen en kan dan ook maar moeilijk weer weg en de prijzen zijn echt absurd. Luusje wilde graag een Chinese barbie of Ken de jongensbarbie. Ongelogen maar voor Ken werd omgerekend E 40,-- gevraagd terwijl die thuis bij Bart Smit een euro of 17 kost. Nou ik vond een tientje daarom mooi zat maar helaas dat lukte dus niet. Nou laat maar zitten dan want alles is nep hier, dus deze barbie waarschijnlijk ook. Voor een leuk paar slippers, een pantoffelschoentje voor Luus en wat kleine prullaria werd een prijs op tafel gelegd die 6 keer hoger was dan wat ik wilde betalen, dus ook dit lukte niet. Niet alles liep zo slecht af, ik heb een kleine leuke Kippling tas gekocht voor een tientje. Maar die mevrouw was niet blij met mij, ze riep namelijk "dit is een echte" waarop ik zei "echt niet" want ik had mijn echte bij me en kon zo aanwijzen wat er nep aan de hare was. Daarop ging ze snel met de prijs akkoord en blafte me toe, stop die tas weg. Helaas voor Jur denk ik dat ik toch nog een keertje moet gewoon omdat ik iets gekocht heb voor iemand (op verzoek neem ik dit mee) en ik denk dat dit te klein is. De zijdemarkt is maar 2 metrohaltes bij ons vandaan dus zo'n opgave is dit nou ook weer niet maar eerlijk is eerlijk ook ik vind het er niet echt leuk meer.

1. BaDiNeHenBa:
    1 mei 2013
    O geweldig, de vorige keer was je ook al zo goed met afdingen.
  2. Jmaraaphorst:
    1 mei 2013
    allereerst over het hotel.Wat een mooi hemelbed hebben jullie.
    jammer dat het shoppen een beetje tegenzat,maar ja er kan in een paar jaar veel veranderen;dat merk je nu.
    verder gisteren iets gedaan wat we nog nooit hebben gedaan.Bijna de hele dag voor de televisie gezeten.De troonswisseling en het feest was indrukwekkend om te zien en het feest in Amsterdam grandioos.Wat staat er morgen op het programma?We horen het wel.Groetjes en geniet er maar van.
    (O)ma en (O)pa
  3. Anita:
    1 mei 2013
    Tja het is een land dat duidelijk verandert, soms ten goede, maar als je ergens met een bepaald idee of herinnering naar toe gaat, valt het soms tegen. Gewoon morgen ergens anders heen gaan om nieuwe indrukken op te doen.

En oma, je hoeft je niet te schamen hoor, want ook wij hebben gisteren veel langer dan normaal tv gekeken.Het was inderdaad prachtig!

Veel liefs
  4. Ton visser:
    1 mei 2013
    Hoi jurgen bianca en lu-sannne ook ik heb veel TV gekeken jammer dat het afdingen niet ging maar morgen beter jullie hebben ook de groeten van tante marie en mariette geniet er maar van groetjes pa opi