Internet 2 mei

2 mei 2013 - Beijing, China

Omdat de internetverbinding constant weg valt, en ik daarom al 2 keer een heel verhaal verloren had en opnieuw kon beginnen doe ik het nu anders. Tussentijds sla ik de boel al op door het verhaal te plaatsen en haal er aan het einde de typefouten uit. Helaas lukte het gisteren niet meer om verbinding te maken en vind ik het knap dat jullie wijs konden uit het verhaal! Even iets heel anders: er is veel veranderd in Beijing, de zijdemarkt, het aantal brommertjes is volgens ons drastisch minder en je ziet nu veel electrische fietsen. Met andere dingen is de tijd nog steeds stil blijven staan, niet wij de 2 blanken zijn een attractie maar Lu-Sanne met 2 blanke ouders is de attractie. Ze wordt ongegeneerd aangestaard en gisteren gebeurde er echt iets rots voor haar. We wilden weer eten in hetzelfde restaurant als de dag ervoor alleen was hier geen plaats en werden we naar buiten begeleid en 2 deuren verder naar binnen geschoven. Jammer want nu lukte het allemaal niet zo goed met bestellen. Wij wezen aan maar elke aanduiding werd gevolgd door een vraag die wij niet verstonden. Dus de serveerster begint tegen Luusje te praten en rattelde maar door, dus wij zeiden in het Engels ze praat geen Chinees maar de serveerster bleef maar door gaan dus Jur zegt, tegen de erg verlegen geworden Luus, praat gewoon in het Nederlands tegen haar dan snapt ze het wel. Niet dus. Uiteindelijk zat Luusje dus in tranen, zo zielig. 1 advies voor andere adoptieouders, als je naar China gaat zorg dat je de volgende tekst uit je hoofd leert of zet het op papier: ze praat geen Chinees. Met het eten is het verder wel goed gekomen, alleen hadden we nu de very spicy variant. Dus we gaan pas na het toiletbezoek op pad :-) Waarschijnlijk wordt het de Lamatempel en de winkelstraat Wangfujing. Daar eens kijken, daar zijn we nog nooit geweest. Liefs Jubilu

1. Victor & Diana:
    2 mei 2013
    Mocht de internet verbinding slecht blijven, dan kun je er ook voor kiezen om eerst alles in bijv. Word voor te bereiden en pas te plakken als je een verbinding hebt. Dan kun je de PC-tijd minimaliseren en maximaal genieten van jullie verblijf in Beijing.

Leuk dat we jullie op deze manier een beetje kunnen volgen!

Geniet er van en groet van ons allen!
    Victor, Diana, Meilan en Annelee
  2. Anita:
    2 mei 2013
    Ja en Lu-Sanne heeft het me al vaak genoeg gezegd: Ik wil geen Chinees leren, ook niet als ik later groot ben!
    Wel sneu voor haar, want zij snapt er natuurlijk geen snars van wat die mensen allemaal zeggen.
    Als kleine troost een dikke knuffel van tante Anita. Veel plezier vandaag xxx
  3. Ton visser:
    2 mei 2013
    hoi hier opi troost lu-sanne maar met een dikke knuffel van opa-ton geniet nog maar lekker allemaal en veel plezier groetjes pa-opa ton