10 mei, weer thuis

10 mei 2013 - Luchthaven Helsinki-Vantaa, Finland

Gisteren hebben we een goede vlucht gehad. Bij het inchecken in Beijing waren ze wel heel streng. Zelfs Luusje is vluchtig gefouilleerd. Nu heb ik dat niet gezien want ze waren druk zat met mij op verboden dingen te fouilleren. Jur moest uit zijn handbagage alle kabeltjes halen en alles moest opnieuw door de scanner, en het zijn heel veel kabeltjes! Maar gelukkig hebben we ook wel weer alles meegekregen want dat ging redelijk chaotisch. Voor de rest was alles prima, taxi was keurig op tijd, nauwelijks file, dus de security nemen we maar voor lief. Toen ik gisterenavond na een verkwikkende douche om 22.15 ging slapen (gevoelsmatig was het al 4.15) lag Jur al te knurken. Luusje heeft het volgehouden tot in de auto en toen was ze vertrokken naar dromenland, we hebben haar uitgekleed en zo over gelegd in haar eigen bedje. Om 4.30 vanochtend werd ik wakker gemaakt door Luus en toen bleek Jur ook al uren in het stadium van wakker, wegdommelen te zijn. Had ik niets van gemerkt. Luusje kwam met hele verhalen en hoewel we zeiden: shhhtt, slapen, kwam er niets meer van terecht. Een van de vragen die ze had was: "wat zouden we nu in China doen en heb je heimwee naar China". Heimwee, ja wat mij betreft wel. We gaan echt nog wel eens naar China daar ben ik van overtuigd maar ook daar verandert alles dus wat we nu hebben gehad komt niet meer terug. Ik ga uitgebreid de tijd nemen om alle indrukken en belevenissen te verwerken en om uit te rusten want 12 dagen Beijing, je wordt er wel doodmoe van!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. BaDiNeHenBa:
    10 mei 2013
    Welkom in ons koude landje.
    Wat een geweldige reis hebben jullie gehad.
    Je zal nog wel een poosje nodig hebben om de indrukken te verwerken.
  2. Francis:
    10 mei 2013
    Fijn dat jullie genoten hebben maar ook fijn dat jullie weer veilig terug zijn. Wij genieten nog bij het zwembad met 28 graden, verwachten wel vanmiddag regen helaas. Hoor graag alle verhalen als ook wij weer terug zijn. Bedankt voor het delen van juulie verhaal! Fijn weekend. Groetjes van ons alle drie
  3. Ton visser:
    10 mei 2013
    Ja bianca het is nu 10mei vrijdag ik ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn het was een indrukwekkende reis nu tot horens pa-opi ton