7 mei, Beijing Zoo en aquarium

7 mei 2013 - Beijing, China

Vandaag zoals gezegd naar de dierentuin en het aquarium. Luusje was helemaal weg van het aquarium en ik van het pandahuis. Al met al bleek het toch weer een dagvullend programma te zijn. Nog even wat laatste boodschapjes gedaan en dan hikken we tegen het fenomeen, de laatste dag aan. Vanavond weer lekker bij ons restaurantje gegeten en ondanks dat ik best wel een bruine boterham met oude kaas zou lusten en Jur al uitkijkt naar een bruine boterham met smeerworst en een flinke beker melk zullen we het eten heel erg gaan missen. De geur en de smaak en het gevoel wat er bij is komt niet meer terug. Gisteren werden we breed toegelachen door 1 van de koks en ook de meiden van de bediening weten heel goed wie we zijn. Niemand heeft meer geprobeerd om Lu-Sanne als onze tolk in te zetten. Wat dat betreft was onze eerste indruk van ons hotel en de hutong niet zo best. Toen we moe aankwamen en niet gelijk onze kamer in mochten en we hier rondliepen dacht ik werkelijk " mijn hemel waar zijn we in beland". We hebben zelfs in eerste instantie maar voor 5 dagen betaald met het idee desnoods gaan we op zoek naar iets anders. Zo zie je maar, nu we door de rommelige sfeer heen kijken heeft het ook best zijn charme maar wie mij bij aankomst had gezegd dat wij later in de week 's avonds hier over straat zouden lopen had ik bedenkelijk aangekeken. We wilden niet in een groot toeristenhotel zitten, nou dat is gelukt. De mensen leven echt voor hun huisje en er is altijd wel iemand die iets staat te bakken, een brommertje of een taxi die zich door het nauwe straatjes weet te manouvreren of een verkoper die zich met bakfiets met groente, vlees of andere koopwaar door de straat begeeft, al dan niet de waar luid aanprijzend. Eerder deze week dacht ik wij hebben alles straks echt wel gezien hier in Beijing maar nu met nog 1 dag te gaan hebben we echt nog wel dingen overgeslagen die zo bleek eergisteren bij de avondtour die ook echt de moeite waard zijn. Maar goed je maakt een keus. De weg naar de mooie dingen toe laat ook vaak weer nieuwe mooie dingen zien. Morgen gaan we eerst nog wat dingen regelen (tickets printen via de receptie, de rekening betalen, taxi bespreken en de meeste zooi in de koffers doen) en dan hebben we nog een paar keuzes: het Hebeipark, de Wangfujing winkelstraat of naar de winkelstraat van Xidan. We zien het wel. Knuffel Biec

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jajuli:
    7 mei 2013
    Klinkt weer goed, super veel gedaan , maar toch tijd tekort. Opnieuw gaan sparen .....dikke kus...wanneer komen jullie weer thuis aan ? In het vliegtuig maar lekker uitslapen. Xxxxx
  2. Hans en Henny:
    7 mei 2013
    Zo, hier even een berichtje vanuit Zuid-Beijerland, het is hier ook eindelijk mooi weer! Wat een leuke verhalen, wij genieten mee met jullie prachtige reis. Bianca, je moet verhalenschrijfster gaan worden!
    Want wij zijn door jullie verhalen ook een beetje in China!!!
    Geniet nog van de laatste dag!! Knuffel van H&H
  3. Ton visser:
    7 mei 2013
    Hoi jubilu geweldige verhalen ik geniet ervan ja bianca de reisverslagen zijn erg goed geniet maar van de laatste dagen en groetjes van pa opi
  4. Anita:
    8 mei 2013
    Geniet morgen van (voorlopig) jullie laatste dag in Beijing. Wie weet kom je er nog eens terug. In elk geval neem je weer een hele dosis mooie herinneringen mee terug. Ook alvast een goede reis naar huis gewenst. Ik ga morgenavond met Michelle om 8 uur in de bus richting Praag, dus we spreken elkaar niet voor maandagavond denk ik. Dikke knuffel van ons allemaal!
    Was trouwens een lange dag vandaag. Zonnepanelen kwamen pas half 4 en die lui gingen pas rond 9 uur weg (klinkt bekend, nietwaar?)
  5. BaDiNeHenBa:
    8 mei 2013
    Wat gaat de tijd snel zeg, geniet er nog maar even van
  6. Jmaraaphorst:
    8 mei 2013
    Jubialu,we wensen jullie een heel goede terugreis.Liefs en groeten,(O)pa en (O)ma
  7. Jmaraaphorst:
    8 mei 2013
    ik ben bang dat jullie onze reactie niet hebben ontvangen.(Zie niets veranderen).Dus nogmaals:Jubialu een heel goede terugreis en liefs en groeten,(O)pa en (O)ma.