Wintersport 2013, 27/02/2013

27 februari 2013 - Ehrwald, Oostenrijk

Vandaag was een zonovergoten dag in Ehrwald. Uiteraard stonden we weer keurig op tijd bij Lu-Sanne's klasje te wachten om 9.45. De klas begint 's ochtends altijd eerst met de dalafdaling. Wij ook en het kwam nu zo uit dat we eigenlijk de hele afdaling achter de klas aangingen. Lu-Sanne zegt dat ze skien met ons leuker vindt omdat wij minder stoppen dan de juf. Maar de juf had er een behoorlijk tempo in! En wat is het geweldig om haar dan zo in het groepje te zien mee draaien. De verhalen die ze heeft als ze dan bij ons is, en hoe beeldend ze dat dan kan vertellen, wat een heerlijke meid. Vandaag zijn we na de dalafdaling weer naar een andere blauwe afdaling gegaan. Eentje met een erg pittig stuk erin. Maar ik ben keurig naar beneden gekomen, dus dat is ook wel een overwinning op mezelf. Eenmaal weer bij de hutten aangekomen hebben we nog even een sanitaire stop gemaakt voor we Lu-Sanne op konden halen, toen stond er ineens een heli op de piste en inderdaad er werd dus iemand naar het ziekenhuis overgebracht.

Later gingen we naar de Sonnenhang (in het dorp zelf) en daar stond een ambulance klaar. Grr, wel erg veel op 1 dag. De Sonnenhang viel mij eigenlijk erg tegen. De eerste keer dat we hier waren, zo'n 14 jaar geleden vond ik het daar helemaal geweldig en vond ik het bij de Ehrwalder Alm maar eng. Nu viel het me op dat de afdalingen veel minder fijn waren dan op de Alm. Veel harde stukken erin en sporen, dus na 3 afdalingen hield ik het voor gezien. Jur is toen nog even verder gegaan met Lu-Sanne en toen heb ik even een filmpje van hun 2 gemaakt. Jur filmt ons gewoon terwijl hij mee skiet, nou dat kan ik niet, dus nu staat Jur er ook een keertje op.

Maar morgen en vrijdag zijn wij weer lekker de hele dag op de Ehrwalder Alm te vinden. Vrijdag zijn ook de wedstrijdjes van de kinderen, en dat is dan gelijk de afsluiting van de week. Het zal nog afzien worden voor Lu-Sanne, heel veel optrekken met papa en mama, iedere dag "uiteten" een 2 persoonsbed om in te slapen. Tja wie wil dat nu vrijwillig afstaan?

1. Ton visser:
    27 februari 2013
    Ja bianca nog even en lu=sanne skiet jou voorbij haha grapje ik vind he fijn dat jullie het naar jullie zin hebben groetjes alledrie doei pa opi