Wintersport 2013, 28/02/2013

28 februari 2013 - Ehrwald, Oostenrijk

De een na laatste dag op de ski is al weer achter de rug. Gewoon een leuke dag met heel veel zon, drukte op de piste en lekker skien. 's Middags is de sneeuw voor het mooie wat te zacht maar goed, helemaal ideaal hebben we het maandag gehad, volop zon, net verse sneeuw en net een graad of wat onder nul zodat de sneeuw lekker stevig blijft. Tja en zo wil je het alle dagen hebben maar he, je kunt altijd wel zeuren!

We hebben vanmiddag na de skiklas van Lu-Sanne een hele andere afdaling gedaan met haar. Met een 2-persoons stoeltjesliftje naar boven en dan heb je daar verschillende blauwe afdalingen. Ik had al gezegd tegen Jur, ga jij maar voorop, dan Luus en dan sluit ik de rij wel. Ik vertrouwde mezelf het niet toe "om Luus op sleeptouw" te nemen. Het eerste stuk is namelijk wat smal en best pittig voor blauw. Eerder deze week hebben wij deze afdaling 2 keer gedaan en was het prima te doen. Nu was ie helemaal "omgeploegd" en om Jur z'n tekst te gebruiken. Wat een stelletje krukken zaten er op die piste. Gelukkig had hij het niet over mij. We hebben het hier dus maar bij 1 afdaling gelaten maar al met al ben je dan toch wel zo'n uurtje onderweg omdat je dan op het hoogste punt in het skigebied Ehrwalder Alm bent (1925 meter, en het bergstation is 1500 meter). Je hebt wel schitterend uitzicht en Luusje heeft het toch ook leuk gevonden, zo lekker met papa in de lift en ik er achteraan.

De juf had hen vandaag (noodgedwongen) een stukje rode piste laten skien omdat de heli klaar stond om weer iemand af te voeren. Gelukkig is ze niet onder de indruk van een rode piste. Tja het blijft op dat gebied een kind van haar vader.

Hier in het appartement zitten er 2 stevig te balen omdat het morgen de laatste dag is. Ik heb super kunnen skien en heb mijn grens qua kunnen weer verlegd maar denk ook wel na 6 dagen achter elkaar skien vind ik het mooi geweest. Morgen maken we er nog een super leuke dag van. Op de heenweg zei Lu-Sanne steeds ik heb zo'n zin in de vakantie: Ik heb zo'n zin om naar China te gaan maar China is op dit moment even verschoven en ze is vol van het skien. Zo hoort het ook, alles op z'n tijd en hoe je het ook went of keert morgen is de laatst dag op de ski. Daar zal door een iemand in het bijzonder nog lang over getreurd worden!

1. Ton visser:
    28 februari 2013
    Hoi jurgen biec en lu-Sanne ik heb genoten van jullie reisverslag prachtig hoe Lu=Sanne daar staat bij jurgen ik weet niet of ik jullie morgen nog hoor maar anders een goede terugreis doei Pa Opi
  2. Anita:
    1 maart 2013
    Geniet van jullie laatste dag op de skis morgen! Het ziet er geweldig uit.