Maandag 29 april 2013

29 april 2013 - Beijing, China

Vandaag, de verjaardag van (schoon)zus zijn we dus aangekomen in Beijing. Jur heeft al verteld hoe dat is gegaan, ik zal jullie bijpraten. Toen we vanochtend dus op pad gingen vroeg Lu-Sanne om drinken,  je gelooft het niet. Ze was zo moe dat het duidelijk was dat we aan dit verzoek wel vlot moesten voldoen. Maar ja, het was nog vroeg en wij wisten ook niet precies waar we wat konden vinden. Uiteindelijk bestel ik (bij een Mac Café) cola en thee en kom dus terug met cola en kofie, met behulp van een geplastificeerde menukaart, tot zo ver dus mijn kwaliteiten van de Chinse taal! Enfin na ons tussentukkie zijn we geld gaan wisselen, ook een ervaring op zich. Toen ik zo rond keek bij die bank vroeg ik me echt af, hoeveel overbodige  mensen kun je kwijt op een m2? Maar met de felbegeerde Yuan in de pocket liepen we een grote supermarkt in. We hebben wat boxjes met noedels gekocht, drinken, appels en bananen, verpakte croissants en koekjes. De koekjes die we weleens in de toko kopen verkopen ze hier  gewoon los en die kun je dus scheppen, en dan wel door de goede medewerker af laten wegen. Al met al een belevenis, want je herkent weinig verpakkingen en dan is het de kunst om toch datgene aan te schaffen wat je in eerste instantie wilde. Toen we na dit rondje op onze kamer de spullen wilde uitpakken stond de deur wagenwijd open en waren er werklui bezig. Het hotel wordt op dit moment gerenoveerd. Op zich is dat heel jammer voor ons want de leuke binnenplaats ligt nu vol met puin en in de tuin kunnen we dus niet zitten. Als compensatie mogen we dus gratis ontbijten maar wij hadden liever de binnenplaats gehad. Morgen staat het plein en de verboden stad op ons programma. Dan meer, dikke knuffel Biec

1. Ton visser:
    29 april 2013
    Ja sorry jurgen gefeliciteerd met de verjaardag van je zus bianca met je schoonzus en Lu-Sanne met je tante doei pa opi
  2. Anita:
    29 april 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu eerst een nachtje lekker doorslapen en dan morgen fris op pad!
    Jammer dat het hotel in een verbouwing zit, maar ja, overdag ben je toch weg.
    Sabine, gefeliciteerd meid!
  3. Anita:
    29 april 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu eerst een nachtje lekker slapen en dan morgen fris op pad!
    Jammer dat het hotel net verbouwd wordt, maar overdag ben je toch weg. Veel plezier!
    En Sabine: van harte gefeliciteerd, meid!