4 mei The temple of heaven

4 mei 2013 - Beijing, China

Vandaag een rustig dagje hadden we gezegd dus we dachten een park of winkelen. Het werd het park bij The temple of heaven. De tempels waren niet zo indrukwekkend als de Lamatempel, daar hing een serene rust. Hier was het een andere sfeer maar ook geweldig. Voor wie nog nooit in China is geweest even uitleg. Er zijn in de stad overal parken en parkjes waar de Chinezen komen om te ontspannen. Vrouwen groepen staan te (volks) dansen, mensen maken muziek, zingen. Niemand schaamt zich, het is je ding doen en anderen kijken. Heerlijk ontspannen. Ik raakte ontroerd door het gitaarspel en de zang van een man terwijl ik geen letter versta van wat hij zong. Er zat een groep muzikanten te spelen en daar zaten heel veel mensne omheen op van die opklapbare vissersstoeltjes. Eerder schreef ik over de manier van leven die wij puur armoede noemen, gemeten naar onze welvaart, wat we vandaag zagen kan ik alleen maar beschrijven als rijkdom. De kunst om jezelf uit te drukken, te genieten en te doen wat je kunt en wilt. Heel bijzionder.

1. BaDiNeHenBa:
    4 mei 2013
    Wat kan je dat toch allemaal mooi verwoorden.
    Knap ik doe het je niet na.
    Kusjes
  2. Sabine:
    4 mei 2013
    Jubilu , wat een mooie reis ervaringen en leuke foto's. Het is geweldig om jullie zo te volgen. Je hebt het idee dat je om het hoekje mee mag kijken. Geniet nog van de mooie reis en tot horens.
    Groetjes
  3. Ton visser:
    4 mei 2013
    Hoi bianca ik zie tweefilmsterren in beeld jij met luusje de reisverslagen zijn erg mooi ik geniet er van nog fijne dagen en de groeten allemaal doei pa opi
  4. Jajuli:
    5 mei 2013
    hehe eindelijk alles kunnen lezen , internet was in egypte te duur dus internetloos geweest !!mmm maar ook wij hebben een lekkere week gehad, vanaf nu volg ik lekker je verhalen..helaas op afstand!!pop is aan het relaxen, jack naar nac en zometeen gaan die 2 5 km hardlopen ....jaja. tussendoor ga ik zo nog even boodschappen doen!
    morgen weer werken ...
    Geniet nog lekker een paar dagen en dan is het helaas al weer veel te snel voorbij!!! dikke dikke kus!!